Kur ti me
kërkove të shkruaj për ty edhe miqtë e tu për jetën shpirtërore, kam pyetur
veten nëse do të ishte vetëm një fjalë që unë do të doja më shumë se të gjitha
ta kujtonit kur të mbaronit së lexuari të gjitha ato që unë doja të shkruaja.
Gjatë vitit të kaluar kjo fjalë e veçantë ka dalë gradualisht nga thellësia e
zemrës sime. Është fjala: “bir i dashur”, dhe unë jam i bindur se kjo më është
dhënë për hatrin tënd dhe të miqve të tu. Kur u bëra i krishterë e mësova këtë
fjalë nga historia e pagëzimit të Jisuit të Nazaretit. “Dhe Jisui sapo u
pagëzua, doli nga uji, qiejt u hapën dhe Ai pa Frymën e Perëndisë duke zbritur
si një pëllumb e duke ardhur mbi të; dhe ja një zë nga qielli që tha: “ti je
biri im i dashur, në ty unë jam kënaqur”.
Për shumë
vite i kam lexuar këto fjalë dhe madje kam reflektuar mbi to në predikime,
referate, por vetëm tani kohët e fundit ato kanë marrë një kuptim më të thellë
se kufijtë e traditës sime.
Diskutimet
e shumta më drejtuan në bindjen e brendshme se fjalët: “ti je biri im i
dashur”, zbuluan të vërtetën më intime për të gjitha krijesat njerëzore, edhe
nëse ata i përkasin ose jo ndonjë tradite.
Miku im,
gjithçka që dua të të them është “ti je bir i dashur”, dhe gjithçka që unë
shpresoj është se ti mund t’i dëgjosh këto fjalë të drejtuara tek ty me gjithë
kujdesin, dhembshurinë dhe fuqinë që dashuria mund të ketë. Dëshira ime e vetme
është t’i bëjë këto fjalë të kumbojnë në çdo qoshe të qenies sate - “ti je bir i dashur”.
Dhurata më
e madhe që miqësia ime mund të të japë ty është dhurata e të qënit i dashur.
Unë mund ta jap këtë dhuratë vetëm nëse unë tashmë e kam pranuar atë në veten
time. A nuk është kjo miqësia: t’i japim njëri – tjetrit dhuratën e të qenit të
dashur?
Pra, ja
zëri, zëri që flet nga lart dhe nga brenda dhe pëshpërit butësisht ose shpall
me zë të lartë: “ti je biri im i dashur, në ty unë jam kënaqur”. Sigurisht nuk është e lehtë ta dëgjosh këtë
zë në një botë të mbushur me zëra që thërrasin: “Ti nuk je i mirë, ti je i
shëmtuar, ti je i pavlefshëm, ti je i urryer, ti je askush – nëse ti nuk mund
të shfaqësh të kundërtën”.
Këta zëra
negativë janë kaq të fortë dhe të vazhdueshëm, saqë është e lehtë t’u besosh
atyre. Ky është kurthi i madh, kurthi i vetëposhtërimit. Gjatë viteve, kam
arritur të kuptoj që kurthi më i madh në jetën tonë nuk është dëshira për
sukses, famë, apo pushtet, por vetëposhtërimi. Dëshira për sukses, famë, dhe
pushtet me të vërtetë mund të paraqesin një tundim të madh, por cilësia e tyre
joshëse shpesh vjen ngaqë ato janë pjesë e një tundimi shumë më të madh, - të vetposhtërimit.
Kur ne i
besojmë zërave që na quajnë të paaftë dhe të padëshirueshëm, atëherë dëshira
për sukses, famë dhe pushtet perceptohen lehtë si zgjidhje tërheqëse.
Sidoqoftë, vetëposhtërimi është një kurth i vërtetë. Vazhdimisht unë habitem se
sa shpejt unë i jepem këtij tundimi. Sapo dikush më akuzon ose më kritikon,
sapo jam refuzuar, i lënë mënjanë apo i braktisur, e gjej veten time duke
menduar: “Ja, kjo provon edhe një herë që unë jam askush”. Në vend që të hedh
një vështrim kritik ndaj rrethanave ose të përpiqem të kuptoj limitet e mia dhe
të të tjerëve, unë tentoj të fajësoj veten time – jo pikërisht për atë që bëra,
por për atë që kush jam. Ana ime e errët thotë: “Unë nuk jam i mirë…unë meritoj
të lihem mënjanë, të harrohem, të refuzohem dhe të braktisem”.
Ndoshta ju
mendoni se jeni tunduar më shumë nga arroganca sesa nga vetëposhtërimi. Por, në
fakt a nuk është arroganca ana tjetër e refuzimit të vetes? A nuk është
arrogancë të vendosësh veten tënde në piedestal për të shmangur të tjerët të të
shohin ty ashtu si ti e sheh veten tënde? A nuk është arroganca, në analizë
përfundimtare, thjesht një mënyrë tjetër përballjeje e ndjenjave të
pavlefshmërisë? Që të dyja, si vetëposhtërimi dhe arroganca na nxjerrin jashtë
realitetit të zakonshëm të ekzistencës dhe e bëjnë shumë të vështirë, në mos të
pamundur, përmbushjen e komunitetit të njerëzve fisnikë. Unë e di shumë mirë që
nën arrogancën time ndodhen shumë vetëdyshime, ashtu si ndodhet edhe një masë e
madhe krenarie e fshehur në vetëposhtërim. Edhe kur jam i fryrë nga krenaria,
edhe kur ndihem inferior, unë humbas kontaktin me të vërtetën time dhe
shtrembëroj realitetin e vizionin tim.
Shpresoj
se ju do të mund ta identifikoni disi në veten tuaj tundimin e vetëposhtërimit,
edhe kur manifestohet në arrogancë apo vlerësim të ulët të vetes. Jo rrallë
vetëposhtërimi shihet thjesht si shprehje neurotike e një personi të pasigurt.
Por neuroza është shpesh një manifestim fizik i një errësire njerëzore shumë më
të thellë: errësira e të mosndjerit i mirëpritur me të vërtetë në ekzistencën
njerëzore. Vetëposhtërimi është armiku më i madh i jetës shpirtërore, sepse ai
bie në kontradiktë me zërin hyjnor që na quan: “bir i dashur”.
Të qenët
“bir i dashur” shpreh të vërtetën thelbësore të ekzistencës sonë.
Unë po e
vendos këtë në mënyrë kaq direkte dhe kaq të thjeshtë, sepse, megjithëse
eksperienca e të qenit i dashur nuk ka munguar kurrë plotësisht nga jeta ime,
kurrë nuk e kam pranuar atë si të vërtetën time thelbësore. Unë thellohesha në
të në rreth të vogël dhe të madh, gjithmonë duke kërkuar për dikë ose diçka të
aftë që të më bindë në të qënit bir i dashur, ndërkohë vazhdoja të refuzoja
dëgjimin e zërit që fliste nga thellësia e zemrës sime dhe thoshte:
“Ti je biri im i dashur, ty të kam pëlqyer”.
“Ti je biri im i dashur, ty të kam pëlqyer”.
Ky zë ka
qenë gjithmonë atje, por duket sikur unë kisha më shumë dëshirë të dëgjoja të
tjerët, zërat më të lartë që thoshin: “Provo që ti je i denjë për diçka, bëj
diçka konkrete, madhështore dhe të fuqishme, dhe atëherë ti do të fitosh
dashurinë që e dëshiron kaq shumë”. Ndërsa zëri i butë dhe i ëmbël që flet në
qetësinë dhe vetminë e zemrës sime mbetej i padëgjuar, ose të paktën nuk më
bindtte.
Ky zë i
butë dhe i ëmbël që më quan bir i dashur ka ardhur tek unë në mënyra të panumërta.
Prindërit e mi, miqtë, mësuesit, studentët dhe shumë të panjohur që takova në
rrugët e jetës sime kanë bërë që ky zë të jehojë në tinguj të ndryshëm. Për mua
janë kujdesur mjaft njerëz me shumë dhembshuri dhe butësi. Ata më kanë mësuar
dhe udhëzuar me shumë durim dhe këmbëngulje. Më kanë inkurajuar të vazhdoj kur
unë isha gati të dorëzohesha dhe më kanë nxitur të përpiqem përsëri kur
dështoja. Unë jam shpërblyer dhe më kanë lavdëruar për suksesin…, por në një
farë mënyre të gjitha këto shenja të dashurisë nuk mjaftonin të më bindnin që
unë isha bir i dashur. Nën gjithë këtë vetëbesim, gjoja të fortë, mbetej një
pyetje: “Nëse të gjithë ata që tregojnë kaq shumë kujdes për mua do të më
shihnin dhe do të më njihnin thellësisht, a do të vazhdonin të më donin?” Kjo
pyetje plot ankth, e rrënjosur në hijen time të brendshme, vazhdonte të më
persekutonte dhe më bënte të largohesha nga vendi ku ai zë i qetë që më quante
bir i dashur mund të dëgjohej.
A nuk
beson edhe ti si unë që ndonjë person, send apo ngjarje, do të vijë të të japë
këtë ndjenjë përfundimtare të mirëqenies së brendshme që ti dëshiron? A nuk
shpreson shpesh duke thënë: “Ky libër, kjo ide, ky kurs, ky udhëtim, kjo punë,
ky vend, ose kjo shoqëri përmbushtë dëshirat e mia më të thella?”. Për sa kohë
që pret për atë moment misterioz ti do të vazhdosh të vraposh në mënyrë të
çrregullt, gjithmonë në ankth dhe pa pushuar, gjithmonë në epshe dhe zemërim,
dhe asnjëherë i kënaqur plotësisht.
Ti e di që
është detyrimi ai që na bën të vazhdojmë dhe të merremi me diçka, por në të
njëjtën kohë na bën të pyesim veten nëse do të arrijmë diku në këtë rrugë të
gjatë. Kjo është një rrugë drejt rraskapitjes dhe shkatërrimit. Ky është një
udhëtim drejt vdekjes shpirtërore. Pra, ti edhe unë nuk duhet të vrasim vetveten.
Ne jemi bij të dashur. Dikush na do në mënyrë intime shumë më parë se
prindërit, mësuesit, bashkëshortët, fëmijët dhe miqtë të na donin ose të na
lëndonin.
Kjo është
e vërteta e jetës sonë. Kjo është e vërteta që unë dua që ta pranoni për veten
tuaj. Kjo është e vërteta e shpallur nga zëri që thotë: “Ti je biri im i
dashur”. Duke treguar vëmendje të brendshme ndaj atij zëri dëgjoj fjalët
thelbësore që thonë:
“Të kam thirrur në emër që nga fillimi. Ti je i imi dhe
unë jam i yti. Ti je biri im i dashur, ty të kam pëlqyer.Të kam nxjerrë nga
thellësia e tokës, dhe të kam formuar në bark të nënës. Të kam gdhendur në
pëllëmbën e dorës sime dhe të kam fshehur nën hijen e përqafimit tim.Të
vështroj me dhembshuri dhe kujdesem për ty, me një kujdes më intim sesa ai i
nënës për fëmijën. Kam numëruar çdo fije të flokut tënd dhe të kam drejtuar në
çdo hap. Kudo që shkon unë vij me ty. Kudo që fle unë qëndroj zgjuar, do të të
japë ushqim që do të kënaqë urinë tënde, dhe do të japë pije për të shuajtur
tërë etjen tënde. Nuk do ta fsheh fytyrën time nga ty. Ti më njeh si tëndin,
dhe unë të njoh si timin. Ti më përket mua, unë jam ati yt, nëna jote, vëllai
yt, motra jote, i dashuri yt, bashkëshorti yt… po, madje edhe fëmija yt. Kudo
që ti je, atje do të jem edhe unë. Nuk do të na ndajë asgjë… kurrë. Ne jemi një.”
Çdo herë
që dëgjon me shumë vëmendje zërin që të quan bir të dashur, ti do të zbulosh
brenda vetes një dëshirë për të dëgjuar atë zë për një kohë më të gjatë dhe më
thellësisht. Ai i ngjan zbulimit të një burimi në shkretëtirë. Sapo ke prekur
tokën e njomë ti kërkon të gërmosh më thellë. Kohët e fundit kam bërë shumë
gërmime dhe e di që sapo kam filluar të shoh një burim që buron përmes rërës së
thatë. Duhet të vazhdoj të gërmoj se ky burim i vogël rrjedh nga një rezervuar
i madh nën shkretëtirën e jetës sime. Fjala gërmim mund të mos jetë fjala më e
duhur, meqenëse ajo sugjeron punë të dhimbshme dhe të vështirë, që së fundi të
çon në vendin ku unë shuaj etjen time. Ndoshta gjithçka që na duhet të bëjmë
është të zhvendosim rërën e thatë që mbulon burimin. Mund të ndodhet një sasi e
madhe rëre e thatë në jetën tonë, por Ai, i cili dëshiron kaq shumë të shuajë
etjen tonë, do të na ndihmojë ta zhvendosim rërën. Ajo që na nevojitet vërtet
është dëshira e madhe për të gjetur ujin dhe për të pirë prej tij. Ti ndoshta
dëshiron të gërmosh pak më shumë dhe për më tepër kohë që të bindesh se jeta
shpirtërore është e denjë për të gjitha energjitë e tua, por unë ndiej një
padurim të madh për ty. Nuk dua që të harxhosh kaq shumë kohë! Prandaj tashmë
dua të të siguroj tani që ti nuk duhet të merresh me kërkime që të drejtojnë në
ngatërresa, ose që të bëhesh viktimë e një bote manipuluese, apo të biesh në
kurthet e çdo lloj pasioni. Ti mund të zgjidhësh të arrish tani te liria e
brendshme e vërtetë dhe ta kesh atë gjithnjë e më të plotë. Kështu, nëse je i
interesuar të fillosh udhëtimin e birit të dashur, unë kam shumë gjëra për t’ju
thënë, sepse udhëtimi i jetës shpirtërore nuk kërkon vetëm vendim, por
gjithashtu një njohuri të caktuar të terrenit ku do të kalosh. Nuk dua që të
vish vërdallë në shkretëtirë për 40 vjet, siç bënë paraardhësit tanë
shpirtërorë. Madje nuk dua që të banosh atje për aq kohë të gjatë sa ata
banuan. Ti je shumë i shtrenjtë për mua. Një mik të cilin e dua me të vërtetë.
Ndonëse mbetet e vërtetë që çdokush duhet të mësojë për veten e tij, unë ende
besoj që mund t’i ndalojmë ata që duan të bëjnë të njëjtat gabime që bëmë edhe
ne. Në terrenin e jetës shpirtërore na nevojiten udhëzime.
Përktheu Joan Baba (2005)
No comments:
Post a Comment