RËNDËSIA E KRESHMIMIT - MJET SHPIRTËROR PËR NË PARAJSË


Kreshmimi përherë ka qenë pjesë e riteve fetare (që nga Judaizmi i vjetёr).

Adami dhe Eva ishin të parët që kreshmuan. Perëndia u tha atyre të hanin nga gjithçka, por jo nga fruti i ndaluar. Dëshironte t'ju mësonte rëndësinë e disiplinës dhe të bindjes.

Moisiou kreshmoi për 40 ditë kur mori Ligjin nga Perëndia.

Profeti Ilia në shkretëtirë gjersa kërkonte të komunikonte me Perëndinë.

Qyteti i Ninavesë si shenjë pendimi për punët e tyre të liga.

Tërë jeta me disiplinë e Joan Pagëzorit.

Krishti 40 ditë në shkretëtirë.

Të gjitha këto janë shembuj të qëllimeve të ndryshme në kreshmë.

 Shprehje keqardhje (I Sam. 3:35).
 Vepër pendimi / shenjë konkrete të ndryshimit të zemrës sonë (I Sam. 7:6; Dan. 9:3-4).
 Shprehje përulësie (Ps. 69:10).
 Periudhë ndriçimi (Eksodi 34 :28; 22 Kronik. 20:3-4).
 Përgatitje për festim shpirtëror (Lev. 16:29-31; Num. 29:7).
 Përgatitje për shërbim të veçantë (Mt. 4: 1-4; Eksodi 34:28).


Përse kreshmojmë? - për t’u afruar me Perëndinë.
Pikë së pari, duhet patur parasysh që ne NUK kreshmojmë si dënim (në kuptimin negativ), por kreshma si një mjet në ndihmë për t'ju afruar me Perëndinë (në kuptimin pozitiv).

Por si na ndihmon për t'ju afruar Perëndisë.
1.         Duke na bërë të ndërgjegjshëm për varësinë tonë në Perëndinë. Kreshmimi ёshtё një ushtrim i vështirë. Ai përfshin ushtrim të vërtetë fizik, ndjenjën e urisë dhe lodhjes.

2.         Një mjet vetëdisiplinimi. Jeta jonë NORMALE duhet të kuptohet si disiplinë. Kreshma filloi me Adamin dhe Evën. Ne i mësojmë fëmijët tanë që në fillim që të jenë të durueshëm, të disiplinuar, t'i shmangen çdo gjëje që do t'i dëmtonte. Disiplina në gjëra materiale si ushqimi është vetëm një përgatitje për një disiplinë më të vështirë, disiplinёn shpirtërore.

3.         Burim ndriçimi. Kur kreshmimi është e lidhur me lutjen, atëhere kthehet në një kohë ku fokusi ynë largohet nga bota materiale dhe vendoset në botën shpirtërore. Në një kohë kur fokusi ynë është në Perëndinë. (Shembulli i Moisiut).
4.         Na ndihmon të shohim nevojat tona të vërteta dhe të dallojmë se çfarë janë thjesht dëshirat tona. Kini parasysh, si të krishterë ne nuk duam që diçka të ketë kontroll mbi ne, duke përfshirë dhe dëshirën për ushqim.

5.         Një ofrim përpara Perëndisë që mund të jetë një shenjë sinqeriteti. Kreshma në vetvete nuk është as i mirë dhe as i keq. Por nëqoftëse me ndërgjegje ja kushtojmë Perëndisë, ajo kthehet në diçka të shenjtë. Për shembull, mund të jetë një shenjë pendimi të sinqertë.

Si të kreshmojmë në një mënyrë të Shenjtë:
1.         Mos u fokuso vetëm tek ushqimi, por veçanërisht te mëkatet e tua. Shën Joan Gojarti thotё: "Kreshmim jo vetëm nga ushqimi, por nga mëkatet... Mos kreshmoni vetëm nga goja, por nga veshët, sytë, këmbët, duart, etj". Shën Vasili thotё - " Ju nuk hani mish, por ju kafshoni vëllanë tuaj".

2.         Kreshëm me Lutje: Rrisim vëmendjen tonë mbi Perëndinë; forcojmë përpjekjen tonë në lutje. Një kritikues i kreshmës një herë i tha At Aleksandër Elchaninov, "Puna na lodh dhe ne irritohemi... unë kurrë nuk parë punëtorë kaq të paduruar sesa ata në fund gjatë Javës së Madhe. Mendoj se kreshma ndikon keq në sistemin nervor". Kësaj At Aleksandri ju përgjegj: "Ju keni shumë të drejtë... Nëse kreshma nuk shoqërohet me lutje dhe ngritje shpirtërore, ajo është demoniake".

3.         Kreshmë me lëmoshë: Isaia 53:3-6. Histori nga Jerondiko - Një vëlla qёndron në qeli dhe kreshmon për gjashtë ditë; tjetri kujdeset për të sëmurët. Kush është më i pranuar nga Perëndia? Plaku iu përgjegj: "Nëse vëllai që mbajti kreshmën për gjashtë ditë do të varej për hunde, nuk do ta arrinte tjetrin që kujdesej për të sëmurët".

4.         Kreshmim me Përulësi: Rreziku më i madh në kreshmim është të krenohemi për përpjekjet tona dhe të gjykojmë të tjerët që nuk kreshmojmë. Në shkatërrojmë çdo të mirë me këto dy mëkate.

5.         Kreshmim me kuptim të drejtë. Kreshmimi nuk është FUNDI, por një mënyrë për në fund. Perëndia nuk shqetësohet për kreshmën tonë, ai shikon çfarë qёndrimi krijon brenda shpirteve tona kreshmimi.

6.         Kreshmim në fshehtësi. Kujtoni Mt 6:16-21. Mos lejo të tjerët të shohin kreshmën tënde. Histori nga Jerondikoja. Dy persona shkojnë në shtëpinë e një tjetri dhe prishin kreshmën. Dhe gjersa vazhdonin në rrugë, njëri fillon të pijë ujë. Tjetri e ndalon dhe i kujton se jemi duke kreshmuar. Por i dyti i përgjigjet se, ne sapo e prishëm kreshmën. Jo, tha i pari. Ne hëngrëm në shtëpi për hir të dashurisë. Tani, le të vazhdojmë të kreshmojmë.
Histori tjetër: Një murg i thotë guzhinjerit, mos më jep këtë ushqim sepse nuk mund ta ha. Guzhinjeri i bërtet të tjerëve në guzhinë. Abati i përgjigjet, "Do të ishte më mirë të hash mish, sesa të të marrin vesh të tjerët sesi po kreshmon".

7.         Kreshmim pa gjykuar të tjerët. Rom. 14:3. Ata që hanë, mos gjykoni ata që nuk hanë. Ata që nuk hanë, të mos gjykojnë ata që hanë.

Si të  kreshmojmë (rregulla praktike):
1.         Kreshmë e plotë. Të qёndrosh gjithë ditën pa ngrënë asnjë gjë
 (Të Hënën e Bardhë, dita e parё).

2.         Kreshmë e kufizuar. Mos ha ushqime të caktuara. Ndoshta e lehtë në fillim, por gjëra kalojnë 40 ditë, bëhet më e vështirë. Shohim sesi jemi të lidhur me ushqime të tëra.

3.         Kreshmë e rregulluar për studentët. Ndoshta ti nuk e ke kushtet për të kreshmuar sipas rregullës së Kishës. Nëse jo, MOS vendos vetë se cila do të jetë kreshma jote. Shko dhe bisedo me atin tënd shpirtëror.

4.         Përherë qёndro pak i uritur. "Gjithmonë ngrihu nga tavolina duke menduar se mund të kishe ngrënë dhe pak më tepër". Jerondikoja: "Dikush gjendet duke ngrënë shumë dhe përsëri është i përmbjatur gjersa akoma ka uri. Dikush han pak, por është i ngopur".
KRESHMA  DHE  KRESHMIMI
Të krishterët orthodhoksë kudo në botë fillojnë sot udhëtimin e tyre të përvitshëm shpirtëror të Kreshmës së Pashkës. Një udhëtim që i udhëheq në thellësitë e shpirtrave të tyre, duke kontrolluar e përgatitur veten për festimin e hareshëm të Pashkës, Ngjalljen fitimtare prej sё vdekurish të Zoti tonë. Kur shumë njerëz mendojnë për kreshmët e mëdha, mendimi i parë që vjen shpesh ëshë heqja dorë nga disa ushqime të caktuara. Fatkeqësisht, shumë njerëz s'e kuptojnë siç duhet se çfarë është në të vërtetë kreshmimi dhe përse duhet që ta praktikojmë.
Sipas teologut të njohur Aleksandër Shmeman:
"Qëllimi i Kreshmës nuk është të na imponojë disa detyrime formale, por të zbusë zemrën tonë, me qëllim që ne të mund të provojmë "etjen dhe urinë" e fshehtë për komunikimin me Perëndinë".
Kështu, ne mund të themi se qëllimi dhe synimi parësor i kreshmimit është, së pari, të na bëjë të ndërgjegjshëm për Perëndinë. Kreshmimi i vërtetë përfshin uri të vërtetë. Etërit e Kishës rekomandojnë se ne gjithmonë duhet të ngrihemi nga tavolina duke ndjerë se mund të kishim ngrënë më tepër. Gjatë këtyre çasteve sakrifice e përpjekjeje thirremi të kthejmë mendjet tona drejt Perëndisë dhe të kujtojmë veten për vartësinë tonë të plotë nga Ai. Të gjitha bekimet e jetës - ushqimet, pijet dhe shëndeti - vijnë nga Ai. Ai është dhënësi, ushqyesi dhe burimi ynë i jetës. Kreshmimi na bën ne shumë të vetëdijshëm për këtë vartësi nga Ai.

Tjetër qëllim i kreshmimit është të na ndihmojë ne të kultivojmë vetëdisiplinimin në jetën tonë. Mentaliteti i botës është të kënaqësh dëshirat e tua kurdoherë kur ke mundësi. Ndërsa jeta kristiane paraqet njё tjetёr mendim. Kisha na thërret të disiplinojmë mendjen, trupin dhe shpirtin tonë. Nёse nuk kontrollojmë zakonet, veprimet dhe mendimet tona dhe nuk e lёmё tërë qenien tonë nën pushtetin e Krishtit, ne nuk mund të rritemi kurrë ashtu siç duhet në jetën e krishterë.

Qëllimi i tretë i kreshmimit është të veprojë në jetën tonë si një burim ndriçimi. Nëse kreshmimi kombinohet me më shumë lutje e veprime bamirësie, atëherё kreshmët bëhen një periudhë zbulimi dhe gjetjeje. Përgjatë historisë, Perëndia u ka folur atyre njerëzve që kanë kreshmuar dhe kanë përqendruar tërë qenien e tyre mbi Të. Në jetën e Jisuit, ashtu si edhe në jetën e shumë personazheve të Biblës dhe të shenjtorëve të Kishës, ne shikojmë se momentet kur ata takuan Perëndinë qenë periudha të kreshmimit.

Së fundi, kreshmimi na ndihmon të çlirojmë veten nga diktatura e trupit dhe e shpirtit.
Mos e shikoni atë si një dënim personal ose si diçka negative, por si diçka pozitive. Nëse udhëhiqet nga Shpirti i Shenjtë kreshmimi duhet të japë frytet e Shpirtit të Shenjtë, i cili përfshin mbi të gjitha dhuratën e gëzimit. Këtë na kujtojnë hymnet në fillim të kreshmëve.
"Me gëzim le të hyjmë në fillimin e Kreshmëve, e le të mos jemi me pamje të trishtuar.
Janë 40 ditë të Kreshmëve dhe të gjitha le t'i mbajmë me gëzim".

Kështu, le të fillojmë të gjithë udhëtimin tonë të Kreshmëve, me një kuptim të duhur të kreshmimit. Le të përpiqemi të kreshmojmë me gjithë qёnien tonë, duke bërë këtë udhëtim drejt Pashkës, kohë zbulimi të vërtetë dhe përtëritjeje në marrëdhënien tonë me Perëndinë e Gjithëpushtetshëm e Njeridashës.

"Mbani një kreshmë të pranueshme, të pëlqyeshme për Zotin. Kreshma e vërtetë, largimi i të këqijave, përmbajtja e gjuhës, largimi nga zemërimi, largim nga dëshirat, përgojimi, gënjeshtra dhe mosmbajtja e premtimit; mohimi i këtyre është kreshma e vërtetë dhe e pranueshme për Perëndinë" (Himnologjia e Kishës).

"Gjersa kreshmojmë trupërisht, le të kreshmojmë edhe shpirtërisht, le të zgjidhim çdo lidhje padrejtësie, le të këpusim çdo nyje kontrate të lidhur me dhunë, le të grisim çdo marrëveshje të padrejtë; le t'i japim bukë të uriturve dhe të varfërve të pastrehё, le t'i presim në shtëpi, që të mund të marrim nga Krishti, Perëndia ynë, mëshirën e madhe".

"Kreshma s'duhet të mbahet vetëm nga goja, po, gjithashtu, nga syri, veshi, gryka, këmbët, duart dhe të gjithë pjesët e trupit. Syri duhet të largohet nga pamjet e papastra, veshi nga thashethemet dashakeqe, duart nga veprimet e padrejta" (Shën Joan Gojarti).

"Vallë a s'është kreshma që Unë zgjodha: t'i këpusësh verigat padrejtësisë, t'i zgjidhësh leqet e zgjedhës, t'i lësh të lirë të shtypurit, të copëtosh çdo zgjedhë? A do ta ndash bukën tënde me të uriturin, t'i fusësh në shtëpinë tënde skamorët e pastrehё?
Kur ta shohësh të zhveshurin vishe dhe mos e përbuz tё afёrmin tënd" (Isaia 58: 6-8).

Kreshma e vërtetë
Sikundër kalon dimri dhe vjen vera e ёmbël, detari me anijen e tij del dhe lundron në det, duke e përshkruar këtë në të katër anët. Ushtari merr armët, i fshin ato, i pastron dhe i bën gati për luftë. Udhëtari fillon një udhëtim të gjatë dhe atleti e sportisti zhvishen dhe ju përvishen stërvitjeve dhe ushtrimeve të ndryshme. Kështu duhet të veprojmë edhe ne tani që na erdhi koha e kreshmëve, si një verë shpirtërore. Le t'i bëjmë pra gati armët si ushtarë të vërtetë, le ta mprehim drapërin si bujqër të vërtetë, të kujdesshëm dhe si kapedanë të urtë e të mençur le të përballojmë valët dhe dallgët e dëshirave të dobëta. Duke përdorur si armë dëshirat e mira dhe mendimet e urta; Le të fillojmë udhëtimin tonë për në qiell dhe le të përgatitemi e të përvishemi bukur e mirë, për të kaluar kreshmët ashtu si duhet... .
Kreshmë vëllezër të dashur, nuk e kuptojmë si shumica e njerëzve, largim nga disa gjellë të caktuara. Jo, kreshmë e vërtetë nuk është të largohesh vetëm nga disa gjellë, por së bashku me këto të heqësh dorë edhe nga ligësitë dhe nga mëkatet. Sigurisht, të largohesh nga disa gjellë, por njëkohësisht është e domosdoshme që të largohesh edhe nga mendimet e liga, nga dëshirat e dobëta, nga veprimet e këqia... Kjo është kreshma e vërtetë, vetëm kjo mund t'i shpëtojë ata që e mbajnë kreshmёn.
(Nga Kryeveprat e Shën Joan Gojartit)

E dini se çfarë thotë Shkrimi i Shenjtë për kreshmën?
Atleti nuk e merr dot kurorën po të mos luajë sipas rregullave të caktuara. Edhe ne pra, që mbajmë kreshmë, që të mos rrezikojmë të humbasim shpërblimin që na përket dhe këtë dhuratë të madhe, le të mësojmë se si duhet të mbajmë kreshmë. Se edhe farisiani i parabolës mbajti kreshmë, megjihatё doli prej Kishës pa ndonjë fitim e dobi për shpirtin e tij. Përkundrazi kumerqari, që nuk mbajti kreshmë, doli më i fituar nga farisiani. Kjo na tregon se nga kreshma nuk mund të rrjedhë asnjë dobi, n.q.s. ato nuk shoqërohen me shumë virtyte të tjera. Mbajtën kreshmë ninevitët dhe tërhoqn mëshirën dhe dashurinë e Perëndisë, mbajtën kreshmë edhe judenjtë, por këta jo vetëm që nuk fituan gjë, por edhe ikën të turpëruar dhe të akuzuar... .
Këto i thashë, jo që të përbuzim kreshmët, por t'i nderojmë, duke i mbajtur si duhet, dhe i nderojmë këto duke u larguar jo vetëm nga disa gjellë të caktuara, por edhe nga mëkatet. Ai, që kujton se kreshmë është largimi nga disa gjellë ky e përbuz kreshmën.
Mban kreshmë? Tregoje me vepra... .Me çfarë veprash? Kur shikon ndonjë të varfёr ndihmoje, kur takohesh me armikun, të pajtohesh dhe të bëhesh mik me të, të mos shash, të mos shpifësh, të mos vjedhësh, të mos bësh ndonjë padrejtësi, të mos mbash nëpër gojë njerëzit etj. etj. etj.
Me fjalë të tjera nuk duhet të mbajë kreshmë vetëm goja, por edhe syri edhe veshi edhe këmbët edhe duart edhe të gjitha pjesët e trupit tënd.
Le të mbajnë kreshmë duart duke mos u ndotur me vjedhje dhe grabitje, le të mbajnë kreshmë këmbët duke u larguar nga rruga që të shpie nëpër qendra të liga dhe nëpër mbledhje imorale të dobëta, le të mbajnë kreshmë sytë duke mos u hedhur në fytyra të bukura me qëllim satanik e shtazor, sepse do të ishte një gjë qesharake sikur gojën ta largosh nga gjellët, të cilat fundi i fundit nuk janë të këqija në vetvete, kurse syve t'u japësh leje të prekin gjërat që janë të ndaluara dhe që janë vetiu të liga. Nuk ha mish? Bukuri, por mos i lër edhe sytë të hanë imoralitet dhe paturpësi. Le të mbajë kreshmë edhe veshi, por, mos i lër edhe sytë të hanë imoralitet dhe paturpësi. Le të mbajë kreshmë edhe veshi, por, kur mban kreshmë veshi? Kreshma e veshit është të mos dëgjojë e të mos pranojë as sharje, as shpifje,as akuza. Se Shkrimi i Shenjtë thotë: "Të mos pranosh të dëgjosh kallëzime dhe fjalë të liga". Le të mbajë kreshmë dhe goja, e goja mban kreshmë kur nuk nxjerr asnjë fjalë të keqe. Se me të vërtetë çfarë dobi vjen kur nga njëra anë nuk hamë mish e peshk, e nga ana tjetër i kafshojmë dhe i copëtojmë njerёzit e tjerё?

At Luka Veronis




No comments:

Post a Comment